Reklama dzieli się na różnorodne typy, które kwalifikuje się ze względu na jej przeznaczenie jak również na to do jakiej grupy ludzi ma być ona wycelowana. W związku z tym wyróżnia się na przykład reklamę audio, wzrokową lub audiowizualną, jak też dużo innych, jednakowoż statystyki podkreślają wyraźnie, że na ludzi najpoprawniej działa reklama naoczna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, jednakowoż nie tylko – wkracza w to naturalnie również reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane oraz emitowane filmiki. Pomimo, że teraz większość ludzi ma dostęp do Internetu i sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to dalej na wysokim pułapie popularności i efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk ewentualnego klienta czy też wręcz bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Finansowe publikacje interaktywne
Ta szablonowa reklama prawdopodobnie zawsze będzie kultowa, a wszystko skutkiem tego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych pozornie klientów. Sposoby na dotarcie do konsumenta, oczywiście przypuszczalnego konsumenta są niesłychanie przeróżne. Są tacy, którzy wręcz wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie i nadzwyczaj poprawnie wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej wspólnoty osób oraz w jaki sposób, a w związku z tym jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, bo wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej strony bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy przystają na przykład ulotki, plakaty czy billboardy marketingowe.